Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Balkánská migrační trasa ve francouzském kontextu a translatologický rozbor vybrané terminologie z oblasti uprchlického práva s glosářem
DOBRUŽSKÁ, Naomi
Hlavním cílem práce je zhodnotit význam Balkánské migrační trasy ve Francii v souvislosti s Evropskou migrační krizí z roku 2015. Sekundárním cílem je dále analýza vybraných termínů z oblasti uprchlického práva. Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol, teoretické a praktické. První kapitola je věnována úvodu a poslední, desátá, závěru. Druhá kapitola se zabývá migrací obecně, její charakteristikou a typy, příčinami a důsledky a uprchlictvím. Následující dvě kapitoly se zabývají mezinárodní právní úpravou migrace a její úpravou jak v českém, tak ve francouzském právním systému. Obsahem páté kapitoly je problematika Evropské migrační krize z roku 2015, díky které se rozšířilo povědomí o Balkánské migrační trase. Šestá kapitola se věnuje vztahu České republiky k této krizi. Kapitola sedmá, poslední z teoretické části, pojednává o možných dopadech ve Francii související s Balkánskou trasou. Praktická část obsahuje translatologickou analýzu vybrané terminologie z oblasti uprchlického práva. Tato lexikální část také obsahuje francouzsko-český glosář.
Reakce německé školské politiky na Evropskou migrační krizi na příkladu čtyř spolkových zemí
MUŽÍK VEŘTÁTOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce přibližuje čtenáři reakci školské politiky Spolkové republiky Německo na otázky migrace a školské integrace. Čtenář je seznámen s fungováním státního zřízení federativní republiky, systémem školství ve Spolkové republice Německo a s Evropskou migrační krizí. Obsah legislativních dokumentů z oblasti školství je přiblížen na výběru čtyř spolkových zemí, jmenovitě Bavorska, Braniborska, Saska a Severního Porýní-Vestfálska. V práci je přiblížen pohled těchto dokumentů na oblasti školní docházky žáků z řad migrantů, jejich školskou integraci a vliv odlišného náboženství na běžné předměty nabízené ve veřejném školství. Bakalářská práce je komplexním pohledem na problematiku německých školských legislativních dokumentů ve vztahu k Evropské migrační krizi.
Angela Merkelová a řešení migrační krize v letech 2015-2016. Politický narativ rozpolceného aktéra.
Wiedermannová, Ida ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Dimitrov, Michal (oponent)
V diplomové práci je zkoumán politický narativ německé kancléřky Angely Merkelové během migrační krize EU v letech 2015-2016. Cílem práce je ukázat, jakým způsobem Merkelová odůvodnila svou politiku a přístup spolkové vlády v otázkách řešení migrační krize. Autorka si klade následující otázky: Jaké priority a motivy lze spatřit v klíčových projevech německé kancléřky? Který z argumentů byl stěžejní? Diplomová práce si rovněž klade za cíl osvětlit roli Německa v EU optikou role tzv. rozpolceného aktéra. Práce vychází z předpokladu, že se kancléřka ujala dvou argumentačních rovin. Na jednu stranu chápe své politické kroky v Evropské unii z normativního hlediska, na druhou je vnímá z pragmatického strategického hlediska. Po úvodní a teoretické části práce je ve třetí kapitole stručně nastíněn vývoj migrační krize v EU. Čtvrtá kapitola se věnuje událostem migrační krize v Německu. Pátá kapitola tvoří analytickou část práce, mající za cíl identifikovat a interpretovat jednotlivé narativy Angely Merkelové v oblasti německé evropské politiky a řešení migrační krize. Závěr práce přináší vyhodnocení výsledků narativní analýzy.
Antiimigrační postoj v české hudební tvorbě: sémiotická analýza
Růžička, Miroslav ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci rekonstruuji protiimigrační postoj v české vlastenecké hudební tvorbě v roce 2016 na pozadí tzv. evropské migrační krize. Vzorek sestává z pěti vybraných videoklipů k českým vlasteneckým protestním písním reagujícím na migrační krizi a události s ní spojené. V práci vycházím z teoretických východisek sociální sémiotiky a jako metodu výzkumu využívám multimodální sémiotickou analýzu, která dovoluje detailně zkoumat obsah komplexních komunikátů, jako je právě videoklip. V teoretické části se zaměřuji na seznámení čtenáře se základy sémiotiky, od kterých plynule přecházím ke škole sociální sémiotiky a jejích teorií módů a multimodality, které poskytují teoretické ukotvení pro analýzu v praktické části. Dále se také věnuji přiblížení průběhu tzv. evropské migrační krize v letech 2015 a 2016, jenž byl určující pro vznik těchto vlasteneckých videoklipů. Také zdůvodňuji výběr vzorku a analyzovaných motivů. Praktická část potom obsahuje samotný rozbor vybraných videoklipů pomocí multimodální sémiotické analýzy s ohledem na tři módy - mód řeči, videa a hudby. V nich dekóduji znaky patřící pod předem nastavené motivy. Výsledky každé z analýz jednotlivě shrnuji a z těchto shrnutí nakonec provádím finální syntézu výsledků, která odhaluje podobu protiimigračního postoje v těchto...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.